Recenzje

Rocznik '85, absolwent filmoznawstwa UAM. Dziennikarz portalu Filmweb. Publikował m.in. w portalach Dwutygodnik.com, E-Splot.pl i Esensja.pl oraz w "Take Me", "Images" i "Pro Arte". Współorganizował trzy edycje Festiwalu Polskich Filmów Krótkometrażowych Short Waves. Pisuje nie tylko o filmie, ale również o komiksie.
  • Wakacje z deprechami (recenzja filmu Tarapaty)
    Tarapaty

    Wakacje z deprechami

    Oto ironia filmu: tak zapamiętale odmalowuje on życiowego pecha Julki, że nawet kolejne wesołe perypetie nie są w stanie zatrzeć "złego" wrażenia. Opowieść dla dzieci powinna przede wszystkim dawać...)
    Jakub Popielecki
  • One story, love story (recenzja filmu Tanna)
    Tanna

    One story, love story

    Reżyserski duet snuje tę historię w tonie antropologicznej baśni, stawiając na stylistyczną prostotę. Nie zawsze jednak szlachetną. Miejscami razi zgrzebny montaż ujęcie/przeciwujęcie, który...)
    Jakub Popielecki
  • Ryzykowny interes (recenzja filmu Barry Seal: Król przemytu)
    Barry Seal: Król przemytu

    Ryzykowny interes

    Ramę narracyjną filmu tworzy spowiedź Barry'ego, jaką ten nagrywa w pokojach hotelowych na kamerze wideo. Poetyka VHS przenika do pozostałych scen: Liman lubi ostre cięcia montażowe i jaskrawy, niemal...)
    Jakub Popielecki
  • Kapitan matematyka (recenzja filmu Obdarowani)
    Obdarowani

    Kapitan matematyka

    Webb w pewnym sensie wciąż bada związek między wielką mocą i wielką odpowiedzialnością, a Evans po raz kolejny wciela się w sympatycznego faceta, który walczy o to, w co wierzy. Jest też rodzinna...)
    Jakub Popielecki
  • Dom zły (recenzja filmu Dom wygranych)
    Dom wygranych

    Dom zły

    Jak na film w ludzkiej skali, zrodzony z empatycznego instynktu, "Dom wygranych" razi swoją emocjonalną pustką. Zamiast postaci widzimy komików, próbujących pozszywać swoje charaktery z kilku...)
    Jakub Popielecki
  • Koreawood (recenzja filmu Gra cieni)
    Gra cieni

    Koreawood

    "Gra cieni" pozostaje filmem zimnym, wystudiowanym. Wcielający się w rozdartego oficera Kang-ho Song skrywa pokłady głębokiego hamletyzowania pod kamienną twarzą szpiega, który gra do kilku bramek na...)
    Jakub Popielecki
  • Le Big Mac (recenzja filmu Valerian i Miasto Tysiąca Planet)
    Valerian i Miasto Tysiąca Planet

    Le Big Mac

    "Valerian" przynosi powrót do tej kosmicznej i kosmopolitycznej estetyki rodem z "Piątego elementu". Ale dźwiga też bagaż doświadczeń ostatnich 20 lat. Efekt? Beztroski, kolorowy blockbuster, tyle że...)
    Jakub Popielecki
  • Średnia stopa (recenzja filmu Mała Wielka Stopa)
    Mała Wielka Stopa

    Średnia stopa

    W filmie roi się od kolorowych zwierzęcych postaci skrojonych idealnie pod młodych widzów. Miejscami razi nieco komediowa łatwizna (...). Dorosłego widza może też zawieść absolutna przewidywalność...)
    Jakub Popielecki
  • Machina wojenna (recenzja filmu Dunkierka)
    Dunkierka

    Machina wojenna

    Nolan nakręcił – jak na blockbusterowe standardy – film w zasadzie awangardowy, wykoncypowany. A i tak potrafił poruszyć emocjonalną strunę. "Dunkierka" nie tylko przykuwa do fotela, ale prowokuje do...)
    Jakub Popielecki
  • Waga zwycięstwa (recenzja filmu Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego życia)
    Olli Mäki. Najszczęśliwszy dzień jego...

    Waga zwycięstwa

    "Najszczęśliwszy dzień jego życia" stanowi filmowy wehikuł czasu: cofa nas do innego kina, innej mentalności. Czarno-biała, paradokumentalna faktura taśmy 16 mm z grubym ziarnem i dużym kontrastem nie...)
    Jakub Popielecki
  • Dri Dri Drive (recenzja filmu Baby Driver)
    Baby Driver

    Dri Dri Drive

    Edgar Wright po raz kolejny bierze bohatera i filtruje cały film przez jego osobę, jego fascynacje, jego fetysze. Serwuje nam kino pozwalające zanurzyć się w cudzym punkcie widzenia; przepisuje...)
    Jakub Popielecki
  • Ocean's 80 (recenzja filmu W starym, dobrym stylu)
    W starym, dobrym stylu

    Ocean's 80

    Sednem "W starym, dobrym stylu" jest widzowska wygoda i frajda. Frajda przebywania w towarzystwie aktorów, którzy mimo ósmego krzyżyka na karku – a może właśnie dzięki niemu –czują się w swoich...)
    Jakub Popielecki

Jakub Popielecki dla fwm Filmweb magazyn

Zobacz Magazyn
0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b