Recenzje

Urodzony i wychowany w Radomiu. Skończył psychologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Dawniej fan black metalu, niedoszły psychoterapeuta, leczył się z depresji filmami Lyncha, von Triera i Herzoga. W 2013 roku zajął I miejsce w konkursie "Powiększenie" Filmwebu, rok później wyróżniony w konkursie im. K. Mętraka. Pracuje w redakcji newsowej, a jako wolny strzelec pisze o kinie to tu, to tam. Najbardziej lubi jednak współpracować z Filmwebem.
  • Ekstremiści (recenzja filmu Biegacze)
    Biegacze

    Ekstremiści

    "Biegacze" mają klasyczną, dokumentalną strukturę: równolegle śledzimy przygotowania do ultramaratonu, słuchamy "gadających głów" – głównie opowieści o filozofii życiowej i motywacjach bohaterów – i w...)
    Marcin Stachowicz
  • Nikt nie patrzy

    Niewidzialny

    Reżyserka Julia Solomonoff nieźle chwyta uwikłanie amerykańskiej kultury – obecne wbrew pozorom również w demokratycznym nowojorskim tyglu – w uprzedzenia rasowe, etniczne i płciowe. Dzięki temu jej...)
    Marcin Stachowicz
  • Wyznanie

    Wiejskie ikony

    Zaczyna się jak typowy Bromski: wieś sielska i anielska, we wsi poczciwy lud, malownicza cerkiew i rytm dnia wyznaczany biciem dzwonów. Słowem – chrupiący, romantyczny Wschód, gdzie zamiast smartfona...)
    Marcin Stachowicz
  • Miasto duchów

    Kruche życia

    To, w jaki sposób RBSS demistyfikuje propagandę i ujawnia jej zbrodnicze, dziecięce rozpasanie, jest uderzające i pozwala, przynajmniej na te parę chwil, uwierzyć w polityczną moc internetu i...)
    Marcin Stachowicz
  • 'Allo, czy tu wojna? (recenzja filmu Ciao Italia!)
    Ciao Italia!

    'Allo, czy tu wojna?

    Pierwsze skrzypce grają perypetie Arturo, Włocha z Nowego Jorku, który zakochuje się w dziewczynie przyrzeczonej członkowi mafii. Znając bzika mafiozów na punkcie tradycji i honoru, bohater zaciąga...)
    Marcin Stachowicz
  • Mikrohistoria (recenzja filmu Photon)
    Photon

    Mikrohistoria

    U Leto najważniejsze jest to, żeby niewidzialnemu dać widzialną formę, zachować zgodność z prawami nauki, ale jednocześnie pozwolić działać wyobraźni. Obrazy to prawdziwe clou "Photonu" – gdyby...)
    Marcin Stachowicz
  • Nie ma światła w tunelu (recenzja filmu Linia życia)
    Linia życia

    Nie ma światła w tunelu

    Oryginał jechał na fali ówczesnej fascynacji śmiercią kliniczną, ale szybko tę pseudonaukę rozbrajał i zamieniał w teatr grozy rodem ze "Strefy mroku". Z kolei nowa wersja ujmuje i temat, i własną...)
    Marcin Stachowicz
  • Czekając na Golgotę (recenzja filmu 2 noce do rana)
    2 noce do rana

    Czekając na Golgotę

    Problem rysuje się więc sam: żeby zrobić dobry film, który w 70-80 procentach składa się z dialogów, trzeba mieć nie tyle fach w oku, co ucho czułe na żywą mowę. Kuparinen nie posiada ani jednego, ani...)
    Marcin Stachowicz
  • Nigdy nie bij w króla (recenzja filmu Nie ma tego złego...)
    Nie ma tego złego...

    Nigdy nie bij w króla

    Jeśli schematy komedii romantycznej są tutaj zwyczajnie prostackie i nudzą po kilkunastu minutach, to beka z francuskich mieszczan wprawiła mnie w niejakie osłupienie. Klisze la petit...)
    Marcin Stachowicz
  • Zasada przyjemności (recenzja filmu Dwie kobiety)
    Dwie kobiety

    Zasada przyjemności

    Na pierwszy plan wysuwa się za to idea wiecznego powrotu: mamy znajomą historię, znajome relacje, przeciętne emocje i empikową filozofię – nie taką z najbardziej eksponowanych półek na parterze, ale z...)
    Marcin Stachowicz
  • Pocztówka z Imperium (recenzja filmu Paryż może poczekać)
    Paryż może poczekać

    Pocztówka z Imperium

    Eleanor Coppola – żona Francisa i matka Sofii – dała światu pocztówkę idealną: francuska kuchnia, obyczaj, historia, sztuka ściśnięte w zgrabną kompozycję i pokolorowane pastelami. Wiemy przecież, że...)
    Marcin Stachowicz
  •  Strzeż się tych miejsc? (recenzja filmu Darkland)
    Darkland

    Strzeż się tych miejsc?

    W warstwie społecznej dominuje szarość, migranci raz integrują się lepiej, raz gorzej, państwo niczego się nie boi i przed niczym nie kapituluje, ma po prostu wykluczonych w głębokim poważaniu. Czerń...)
    Marcin Stachowicz

Marcin Stachowicz dla fwm Filmweb magazyn

0525044c46eb8916c1c0503e1e98294b